Welke voeding maakt dik?

Een grote meta analyse werpt eindelijk meerlicht op wat dikmakers zijn en wat niet. De meta analyse bestaat uit 3 longitudinaalstudies waarin in totaal 22.000 mannen en 100.000 vrouwen 20 jaar werden gevolgd. Studies van dit formaat leveren betrouwbare resultaten. Uit deze meta analyse kwamen de volgende voedingsmiddelen als dikmakers naar voren:

1. Aardappelen (vooral gefrituurd)

2. Zoete dranken

3. chips


Fitchef Turbo

Fitchef Turbo is het vervolg op het erg populaire Fitchef boek van Mark van Oosterwijck, waar Gezondbezig.nl eerder al positief door was verrast en over heeft geschreven. Met Fitchef Turbo speelt Mark van Oosterwijck in op de wens van veel mensen om nog sneller gezonde en eiwitrijke recepten op tafel te hebben.

Juist voor normale mensen zoals jij en ik die gewoon een druk leven hebben en geen zin en tijd hebben om uren in de keuken te moeten staan, al helemaal niet op doordeweekse dagen! Met Fitchef Turbo slaat Mark wederom de spijker op zijn kop, een prachtig en praktisch boek vol eiwitrijke recepten voor zowel ontbijt, lunch als diner.

Meer info of kopen Fitchef Turbo


Hiervan kwam men gemiddeld elke vier jaar drie pond aan. Elke dag een zak chips leverde anderhalve pond extra per jaar op. Dagelijks gekookte aardappelen leverde 450 gram op en een zak patat wel drie pond.

Gelukkig zijn er ook producten die zorgen voor een gewichtreductie:

1. Yoghurt

2. Noten

3. Groenten

 

Bron

Het onderzoek is uitgevoerd door de Harvard University. New England Journal of Medicine; http://tinyurl.com/interdieet

Vegetarische Omega-3 uit algen

Opti omega 3 Opti3 is een van de beste supplementen die je voor je gezondheid kunt nemen.
  • Uit algen, geen vis gaat dood
  • Zeer goed voor huid, haar en cognitie
  • Helpt bij vetverbranding
  • Geschikt voor vegetariërs
Opti Omega-3 voordelig kopen

Leave a Reply