Selecteer een pagina

Erectiestoornissen kunnen om vele redenen optreden. Soms is het simpelweg een bijwerking van een bepaald medicijn. Maar in de meeste andere gevallen is de oorzaak complexer. Erectiestoornissen kunnen het gevolg zijn o.a. van vaatziekten, neurologische aandoeningen, diabetes of prostaatgerelateerde behandelingen of operaties.

Indien je al lijdt aan een erectiestoornis of je begint te merken dat ‘hij’ niet altijd meer naar behoren werkt, dan zou je bijvoorbeeld deze speciale condooms kunnen proberen. Maar als je het probleem bij de basis wilt aanpakken, probeer dan onderstaande tips om erectiestoornissen te verminderen. Bovendien zijn deze tips ook nog eens goed voor je gezondheid en (hopelijk) een beter seksleven.

Tip 1: Begin met lopen

Volgens een onderzoek van Harvard verminderd 30 minuten wandelen per dag je kans op een erectiestoornis met 41%. Ander onderzoek suggereert dat matige lichaamsbeweging kan helpen bij het herstellen van seksuele prestaties bij zwaarlijvige mannen van middelbare leeftijd met erectiestoornissen

Tip 2: Eet gezonde, natuurlijke voeding

De Massachusetts Male Aging Study toonde aan dat een dieet die rijk is aan natuurlijke voedingsmiddelen zoals fruit, groenten, volle granen en vis , minder rood en verwerkt vlees en geraffineerde granen, de kans op erectiestoornissen significant verkleinde

Tip 3: Besteed extra aandacht aan uw vasculaire gezondheid

Hoge bloeddruk-, bloedsuikerspiegel-, cholesterolgehalte- en -triglyceriden zijn slecht voor de conditie van (slag)aders. Hierbij moet men vooral uitkijken met het hart (hartaanvallen), hersenen (beroertes) en de penis (erectiestoornissen).

Een toename in vet% (vooral rond de taille) draagt ​​hier ook aan bij. Neem contact op met uw arts om erachter te komen of uw vaatstelsel – en dus uw hart, hersenen en penis – in goede conditie zijn. Indien dit niet zo is moet u veranderingen gaan doorvoeren in levensstijl en indien nodig zelfs medicijnen nemen.

Tip 4: Val af en/ of blijf slank

Een man met een taille vanaf 104 cm heeft 50% meer kans op erectiestoornissen dan iemand met een taille van 81 cm. Afvallen kan dus helpen bij het bestrijden van erectiestoornissen, dus een gezond gewicht bereiken en daar blijven, is een goede strategie om erectiestoornissen te voorkomen of op te lossen.

Obesitas verhoogt ook het risico op vaatziekten en diabetes, twee belangrijke oorzaken van erectiestoornissen. En overtollig vet interfereert met verschillende hormonen die ook een deel van het probleem kunnen zijn.

Tip 5: Versterk je bekkenbodem spieren

Een sterke bekkenbodem verbetert de stijfheid tijdens erecties en helpt voorkomen dat bloed de penis verlaat door op een belangrijke ader te drukken. In een Britse proef werkten moesten mannen drie maanden aan de slag met een tweemaal daagse kettlebell oefening, specifiek om deze spieren te versterken. Dit werd gedaan in combinatie met biofeedback en leefstijladvies, zoals stoppen met roken, afvallen en alcoholbeperking. De resultaten waren veel beter dan de groep die alleen advies kreeg over leefstijlveranderingen, zonder de kettlebell training.

Conclusie

Indien je lijdt aan erectiestoornissen hoef je niet bij de pakken neer te gaan zitten. Met bovenstaande tips kom je al een heel eind, maar bekijk eventueel ook deze andere tips om erectieproblemen op te lossen.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x