Een handje noten per dag, een gezonde gewoonte

Een handje noten eten per dag schijnte een gezonde gewoonte te zijn. Uit een studie die onlangs verschenen is in het New England Journal of Medicine blijkt dat mensen die dagelijks noten zoals pinda’s of amandelen eten, een minder grote kans hebben op het krijgen van en overlijden aan een ernstige ziekte dan mensen die dit niet doen.

De onderzoekers hebben de afgelopen 30 jaar zo’n 119.000 deelnemers op de voet gevolgd. Alle deelnemers hadden geen geschiedenis van erfelijke of ernstige ziektes. De deelnemers werden ingedeeld in drie groepen: een groep deelnemers die nooit noten eten, een groep deelnemers die af en toe noten nuttigen en een groep die dagelijks een portie noten eten.

[thrive_leads id='3269']

Van de groep deelnemers die af en toe noten consumeren bleek dat het risico op vroegtijdig overlijden 7% kleiner was dan de groep die nooit noten consumeren. De groep die dagelijks een portie noten verorbert deed het nog beter. Bij deze groep lag het risico op vroegtijdig overlijden zelfs 20% kleiner.

Hoe groot is een handje noten volgens de wetenschappers? Als je dagelijks rond de 28 gram noten eet, voorkom je volgens de onderzoekers al een hele hoop. 28 gram staat ongeveer gelijk aan 32 pinda’s, 20 amandelen of 17 cashewnoten.

Of de noten de enige oorzaak zijn voor het verminderen van de kans op een ernstige ziekte, is nog maar de vraag. Over het algemeen hielden de deelnemers die bewust iedere dag een portie noten innamen een gezondere levensstijl er op na. Mensen die bewust bezig zijn met wat zij eten zullen dus altijd een streepje voor hebben.

Vegetarische Omega-3 uit algen

Opti omega 3 Opti3 is een van de beste supplementen die je voor je gezondheid kunt nemen.
  • Uit algen, geen vis gaat dood
  • Zeer goed voor huid, haar en cognitie
  • Helpt bij vetverbranding
  • Geschikt voor vegetariërs
Opti Omega-3 voordelig kopen
By | 2013-11-25T10:48:28+00:00 25 november 2013|Gezondheidsnieuws|1 Comment

One Comment

  1. […] verbonden zijn. Probeer dus zoveel mogelijk voor onverzadigde vetten – ruim aanwezig in noten, vis en bijvoorbeeld avocado’s – te […]

Leave A Comment

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com