Wat is voor jou het beste dieet?

Afvallen of een bepaald dieet werkt voor ieder weer anders. Ieder lichaam is namelijk uniek en zal anders reageren op een bepaald dieet of een bepaalde manier van bewegen. Het mooiste voorbeeld is terug te vinden in de eetgewoonten van verschillende mensen. Er zijn personen die alles kunnen eten wat los en vast zit zonder ook maar een gram bij te komen en er zijn mensen die van één bakje friet al meteen in gewicht toenemen. Het is met andere woorden belangrijk om er achter te komen op welk dieet uw lichaam het beste reageert.

Er zijn veel verschillende diëten die zorgen voor gewichtsverlies. Maar welk dieet past bij jou en jouw situatie? Het volgen van een dieet vereist veel discipline en ook dit kan bij velen verschillen. Het is daarom handig om eerst goed te kijken of een bepaald dieet ook wel mentaal bij jou zal passen. Een dieet dat bijvoorbeeld vereist dat je dagelijks sport zal bij de een beter passen dan bij de ander.

Het kiezen van een geschikt dieet is nog niet zo eenvoudig als dat het klinkt. Er moet goed gekeken worden welke voeding er gegeten mag worden, wat er wel en niet vermeden moet worden, enzovoorts. Door hier goed naar te kijken, is het mogelijk om een goede keuze te maken. Let hierbij echter niet alleen op de voeding, maar ook op de momenten dat je bijvoorbeeld mag eten op een dag. Als je veel last hebt van honger gedurende de dag, dan kan je daar bij je keuze beter tekening mee houden. Het is daarom beter om een dieet te kiezen dat het toelaat dat je regelmatig gedurende de dag bijvoorbeeld een snack mag nemen. Juist hierdoor zal het hongergevoel minder vaak voorkomen.

Wist je dat: het volgen van een dieet niet alleen zorgt voor gewichtsverlies, maar ook voor een gezonder lichaam? Het is daarom slim om een dieet te kiezen dat perfect aansluit bij jouw lichaam, omdat je hierdoor juist de meeste voordelen zult krijgen. Let dus goed op de voeding die in het dieet gegeten mag worden, omdat je hierdoor kunt zien of het wel of niet bij jou zal passen. Spreekt de voeding die je mag nemen je niet aan? Dan is het natuurlijk slim om dat dieet niet te kiezen. Hetzelfde geldt voor eventuele allergieën. Wanneer het op diëten aankomt, is het simpelweg belangrijk dat je kijkt naar jouw eigen smaak. Hier kun je het beste van uitgaan bij een dieet.

Het effect van lichaamsbeweging op afvallen

Neem nu bijvoorbeeld de impact van lichaamsbeweging. Het is algemeen bewezen dat het menselijk lichaam nood heeft aan een bepaalde hoeveelheid lichaamsbeweging en dan nog het liefst op regelmatige basis, maar het effect dat die lichaamsbeweging veroorzaakt kan aanzienlijk verschillen van persoon tot persoon. Bij de ene is lichaamsbeweging bijvoorbeeld voldoende om enkele kilo’s kwijt te raken terwijl dat bij anderen slechts een hulpmiddel is om in combinatie met een streng dieet het nodige gewicht te verliezen. Dit is één van de meest voorkomende voorbeelden die duidelijk maakt dat we niet alle lichamen zomaar over één en dezelfde kam mogen scheren.

Afvallen en gezondheid

Dat brengt ons meteen bij een tweede belangrijk onderwerp, want wat als u bijvoorbeeld lijdt aan een bepaalde ziekte? Is het dan nog wel mogelijk om een dieet te volgen om lichaamsgewicht te verliezen en hoe zal uw lichaam reageren op deze extra inspanningen? Voor mensen met kanker heeft het lichaam bijvoorbeeld dagelijks heel wat energie nodig om zich tegen de kanker te kunnen blijven verzetten. Wanneer u dan ook nog eens een dieet gaat volgen kan het zijn dat dit enkele vervelende problemen met zich mee kan brengen. Wanneer u lijdt aan een bepaalde ziekte is het daarom steeds aangewezen om eerst te raden te gaan bij een arts alvorens een bepaald dieet op te starten.

[thrive_leads id='3269']

Te snel willen afvallen

Verschillende mensen die te maken hebben met overgewicht proberen het op de kortst mogelijke manier te bestrijden. Helaas wil dit vaak zeggen dat ze zichzelf als het ware uithongeren om toch maar één of meerdere kilo’s kwijt te raken (crashdieeten). Houd er rekening mee dat deze vorm van vermageren enkele aanzienlijke nadelen met zich meebrengt. Door uzelf uit te hongeren zorgt u er voor dat uw lichaam niet meer over voldoende energie zal beschikken om te voldoen aan de dagelijkse behoeften.

Fysieke en mentale uitputtingslag

Niet alleen uw fysieke kracht zal er aanzienlijk op achteruit gaan, eveneens mentaal zult u te lijden hebben onder de situatie. Daarnaast hebben dergelijke drastische maatregelen in principe helemaal geen zin. U kunt het misschien enkele dagen zonder eten volhouden, maar op een bepaald punt zult u toch opnieuw moeten beginnen eten wilt u niet tussen vier planken eindigen. Van zodra u opnieuw gaat eten zult u merken dat de kilo’s er even snel terug aankomen als ze er zijn afgegaan en dan zijn al die dagen vol honger en zonder energie eigenlijk voor niets geweest.

Wat is het beste afvaldieet voor u?

Een dieet is voor jou geschikt wanneer je je kunt vinden in de voeding die gebruikt wordt in het dieet. Dit betekent dus dat de voeding volledig aansluit naar jouw smaak en dat je dus alle voeding uit het dieet kunt eten en liefst ook lekker vindt. Het volgen van een dieet waarbij voeding gebruikt wordt die jij niet lekker vindt is natuurlijk niet slim. Je zult zo tegen je zin voeding gaan eten, terwijl dit juist is wat je niet moet doen bij een dieet.

Een geschikt dieet is daarnaast een dieet dat helpt bij het verliezen van gewicht, terwijl je dit (liefst) combineert met sport. Zo is een dieet dat voornamelijk bestaat uit eiwitten bijvoorbeeld zeer goed, omdat dit aansluit bij een actieve levensstijl. Probeer sowieso diëten waar koolhydraten centraal staan te vermijden, omdat dit vaak overeten in de hand werkt. Het is veel slimmer om een koolhydraatarm dieet te kiezen, die ook nog eens veel gezonder is.

Conclusie

Met welk dieet u de beste resultaten zult bereiken is afhankelijk van persoon tot persoon. De ene persoon zal bijvoorbeeld positieve resultaten boeken met een caloriearm dieet terwijl de andere aangewezen zal zijn op een koolhydraatarm dieet. Het is niet steeds mogelijk om op voorhand al uit te kunnen maken welk dieet voor u het beste zal zijn. Vaak vergt het enige inspanning om hier achter te komen en is het bijna een kwestie van gewoon uitproberen. Voor welk type dieet u uiteindelijk ook kiest, kies voor een dieet dat zijn doeltreffendheid al heeft bewezen. De teleurstelling achteraf zou anders wel eens aanzienlijk groot kunnen zijn.

Gelukkig bestaan er ook al veel goede training- en voedingsschema’s die u vertellen wat u moet doen om effectief en verantwoord af te vallen. Klik hieronder om ze te zien:

Vegetarische Omega-3 uit algen

Opti omega 3 Opti3 is een van de beste supplementen die je voor je gezondheid kunt nemen.
  • Uit algen, geen vis gaat dood
  • Zeer goed voor huid, haar en cognitie
  • Helpt bij vetverbranding
  • Geschikt voor vegetariërs
Opti Omega-3 voordelig kopen
By | 2018-02-08T09:30:01+00:00 08 februari 2018|Afvallen, Diëten|0 Comments

Leave A Comment

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com