Wat is de beste sport om mee af te vallen?

Iedereen wil er natuurlijk graag gezond en sportief uitzien. Daar is uiteraard niks mis mee, zolang het maar geen obsessie wordt. Het gevaar bestaat namelijk dat je het “je goed voelen”-gevoel laat afhangen van hoe je er uitziet. Ben je net 5 kilo afgevallen en je zit op je streeft gewicht, dan is er toch altijd nog wel iets te vinden waar je niet tevreden over bent. Kijk maar eens om je heen. Ontzettend veel mensen zijn continu bezig met hun uiterlijk. Ook mensen met een mooi figuur hebben vaak nog wel dingetjes waar ze niet tevreden mee zijn. Dikkere mensen willen graag wat dunner zijn, maar dunnere mensen willen graag iets dikker zijn.

Sporten om af te vallen

Om af te vallen moet je, naast goed en gezond eten, ook bewegen. Sporten is dan een goede optie, maar wat is nou de beste sport om af te vallen? Welke sport je precies doet is eigenlijk niet eens het allerbelangrijkste. Het belangrijkste is dat je een sport doet die je leuk vindt. Met tegenzin sporten houd je namelijk nooit zo lang vol en is ook niet goed voor je stemming. Heb je een sport gevonden, laat je dan adviseren door een sportinstructeur. Leg uit wat je wilt en hoeveel tijd je er aan wilt of kunt besteden. Er is namelijk niet één schema voor iedereen, want elk lichaam is nou eenmaal anders. Om het beste resultaat te bereiken kun je het beste een combinatie doen van kracht en conditie training. Op die manier train je jezelf in de volle breedte.

Krachttraining

Veel vrouwen vinden krachttraining niks voor hun omdat ze bang zijn er direct uit te zien als een bodybuildster. Dat zal echter niet zo snel gebeuren, want gewone krachttraining is heel anders dan een training van een bodybuildster. Toch is een beetje spieren ook niet erg, want je wordt er ook sterker van. Bovendien verbrand je meer calorieën als je meer spieren hebt en hebt je met krachttraining een naverbranding. Als je spieren aan het herstellen zijn verbrand je lichaam namelijk meer calorieën. We hebben het hier dus over een win-win situatie.

Lees ook dit zeer goede artikel over Krachttraining voor vrouwen, waarom je door krachttraining juist een mooi strak en sexy lichaam krijgt en hoe.

Duurtraining

Om je basisconditie te versterken is een duurtraining ideaal. Bepaal vooraf wat je doel van de training is. Er zit namelijk een groot verschil tussen de training van een marathonloper en van een sprinter. Train je bijvoorbeeld om sterker te worden, dan moet je niet 4 keer per week 15 kilometer gaan hardlopen. Dan is het beter om 2 keer per week 5 kilometer hard te lopen, maar dan in een heel hoog tempo. Ook intervaltrainingen zijn hiervoor perfect geschikt. Zowel je longinhoud als je conditie worden daardoor verbeterd.

[thrive_leads id='3269']

Combineren is het beste

Het beste resultaat geeft een combinatie van zowel krachttraining, interval als duurtrainingen. Daarbij moeten die trainingen dan uiteraard wel goed op elkaar afgestemd worden. Crossfit is tegenwoordig ook heel erg populair, omdat dit een zeer complete training is. Met crossfit train je om sterker en explosiever te worden en tevens meer conditie te krijgen. Ook bokszak-, boks- of kickbokstraining zijn hiervoor hele goede trainingen. Naast lichamelijk wordt je daar ook mentaal sterker van. Je leert namelijk om ook als je niet meer kunt toch door te gaan. Naast een goede conditie krijg je van deze trainingen ook een grotere botdichtheid, en dat heeft weer voordelen als je ouder bent. Trainingen die ook erg goed zijn, zijn de strong men/women trainingen. Deze zijn over het algemeen buiten, zodat jij je echt kunt uitleven.

Zwemmen

Nog een speciale noot op zwemmen. Dit is een zeer goede sport die helpt bij afvallen. Je verbrandt niet alleen calorien door te bewegen, maar ook doordat je in water ligt met een lagere temperatuur dan je lichaam. Hierdoor moet je lichaam extra veel calorien verbranden om op temperatuur te blijven. Dus, ook al zwem je heel rustig, dan nog verbrandt je veel meer (ook na het zwemmen) dan je anders zou doen. Daarnaast is zwemmen heel gezond en goed als totale bewegingssport.

Begrijp wat je doet

Naast het uitvoeren van de oefeningen is het ook belangrijk dat je begrijpt wat je doet, waarom je bepaalde oefeningen doet, maar ook waarom niet. Neem in het begin een goede trainer die jou deze dingen leert. Ga je na een tijdje zelfstandig trainen, dan moet je ook weten wat je traint. Vraag je trainer gerust waarom je iets moet doen of waarom juist niet.
Conclusie
Uit bovenstaande kunnen we het volgende concluderen:
– Doe altijd een sport die je leuk vindt. Dat houd je langer vol.
– Laat je, vooral in het begin, adviseren door een goede (professionele) trainer.
– Doe afwisselende of gecombineerde sporten. Dat is beter en je raakt er niet zo snel op uitgekeken.
– Doe niet alleen cardio, maar ook krachttraining. Daardoor heb je een naverbranding in je lichaam en verbrand je dus veel meer calorieën.
– Misschien wel het allerbelangrijkste: Geniet ervan!! Dat is de allerbeste basis.

Tot slot

Er is eigenlijk altijd wel wat. De echte schoonheid zit echter van binnen. Al heb je nog zo’n mooi figuur, als je van binnen niet gelukkig bent zal je dat naar buiten toe ook nooit uitstralen. Het gevaar zit hem er dus in dat je denkt gelukkig te zullen worden van een mooi figuur, maar als je van binnen niet gelukkig bent zal je uiterlijk daar niks aan veranderen. Laat overgewicht dus nooit een obsessie worden. Hoe beter je in je vel zit, hoe makkelijker het ook wordt om aan jezelf te werken.

Vegetarische Omega-3 uit algen

Opti omega 3 Opti3 is een van de beste supplementen die je voor je gezondheid kunt nemen.
  • Uit algen, geen vis gaat dood
  • Zeer goed voor huid, haar en cognitie
  • Helpt bij vetverbranding
  • Geschikt voor vegetariërs
Opti Omega-3 voordelig kopen
By | 2018-01-31T11:38:52+00:00 31 januari 2018|Afvallen|0 Comments

Leave A Comment

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com