Je bent al wekenlang streng aan het diëten en je sport je werkelijk waar helemaal suf. Toch val je op de een of andere manier nauwelijks af. Gekmakend kan zoiets zijn! We gaan samen met jou op zoek naar een mogelijke reden hierachter. Lees vooral aandachtig met ons mee.

Eet op vaste tijden

Eet je vaak onregelmatig? Dat is niet zo verstandig. Door veel tussendoor te eten wanneer je trek krijgt, “verwen” je de stofwisseling. Op den duur krijg je hongergevoel terwijl het lichaam niet eens perse eten nodig heeft. Eet daarom altijd op vaste momenten, te beginnen met het ontbijt. Een goed ontbijt is belangrijk voor je lichaam. Je begint de dag met een gevulde maag. Wil je slanker worden? Dan zal dit moeilijker zijn wanneer je nooit ontbijt. Bewezen door vele onderzoeken!

Eet voldoende

Het is aan te raden om gewoon normale porties eten tot je te nemen gedurende de dag. Het is een fabeltje dat het zogenaamde uithongeren je helpt extra snel af te vallen. Een dag vasten is erg ongezond en je lijf zal wanhopig proberen om een flinke voorraad calorieën op te slaan wanneer je de volgende dag weer begint met eten. Dit dieet noemt men ook wel het “hongerdieet”. Daarnaast wordt lijnen of diëten een marteling en heeft het geen kans van slagen (die kans is erg groot)? Dan zul je een nieuwe poging in de toekomst misschien wel niet meer aandurven…

De waanzin en onzin van lightproducten

Als je een dieet volgt moet je vooral oppassen met het consumeren van light producten en magere producten. In deze producten zitten vaak vervangende stoffen die zeker niet gezonder zijn! Ook in lightdrank verwerkt men vaak kunstmatige zoethouders zoals Aspartaam. Als je op zoek gaat naar informatie over deze stof zul je schrikken; Aspartaam is in feite gewoon gif en kan kankerverwekkend zijn.

Samengevat

Wanneer je wilt afvallen is het onverstandig om extreem te gaan lijnen. Als vrouw moet je aan circa 1500 kcal per dag voldoende hebben. Als man moet je zeker aan de 2000 kcal per dag komen. Krijg je minder calorieën minder? Dan is het risico dat je lichaam in de spaarstand schiet en wanhopig probeert energie vast te houden. Afvallen zal dan steeds moeilijker gaan. Probeer vaste tijden aan te houden waarop je eet. Start de dag met een stevig ontbijt. Voorkom het eten en drinken van lightproducten!