Training tip: Met cardio verbrandt je minder vet als interval

Iedereen die tot doel heeft af te vallen en meer vet te verbranden doet er goed aan cardio training te vervangen door interval training.

Cardio verbrandt alleen op het moment zelf

Uit onderzoek is gebleken dat je met cardio alleen op het moment zelf calorien verbrand en na de sessie neemt dit vrij snel af. Dat is jammer, want als je op de monitor kijkt hoeveel calorien je hebt verbrand na zo’n 30 minuten, blijkt dit vaak flink tegen te vallen. Het komt meestal niet boven de 200 kcal uit. Nou, eet een goede boterham met pindakaas en het zit er alweer bij…

Interval verbrandt ook na de training

Nee, beter is het om interval training te doen! Interval is als je rustige momenten afwisselt met piek momenten. Wat je bijvoorbeeld ook veel ziet bij Bootcamp Trainingen. Ofwel, stel je rent buiten, dan jog je rustig en neem je daarna een sprint van 10 seconden, dan jog je weer rustig en trek je weer een sprint. Dit doe je repeterend en je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt. Probeer wel een minimum aantal piekmomenten te hebben van 7.

Met wat soort trainingsvorm je de interval doet maakt overigens niet zoveel uit. Het kan praktisch met alles, denk aan rennen, schaatsen, fietsen, maar ook een berg op en neer rennen. Hoogteverschillen zijn namelijk ook intervallen.

Er is overigens niks op tegen om beiden trainingmethoden met elkaar af te wisselen. Dus stel dag 1 doe je alleen cardio, dag 2 interval. Je kunt ze zelf achter elkaar doen op dezelfde dag. Let natuurlijk wel altijd op overtraining!

Heel veel succes!

By | 2016-05-31T13:19:35+00:00 05 februari 2013|Training|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com