Selecteer een pagina

Sneller afvallen met gezonde tussendoortjes

Op dieet gaan is doorgaans een erg zware verplichting, althans, zo voelt dat. Veel mensen zijn bang om de lekkere tussendoortjes te moeten missen en worden al somber bij die gedachte. Het is de reden om het afslanken nog even uit te stellen. Maar waarom zult u het als een verplichting zien als u gewoon tussendoor gezonde versnaperingen kunt eten? Een gezond tussendoortje kan heerlijk zijn, soms nog lekkerder dan een ongezonde snack, chocolade of snoep. Snoepen kan vanaf heden op een gezonde en verantwoorde manier terwijl u zich wel aan de dieetvoorschriften houdt. Begin vandaag nog met verantwoord afvallen! Hieronder enkele gezonde snacks die u zeker eens moet hebben uitgeprobeerd.

Groentesmoothies maken

Maak kennis met de aller-heerlijkste smooties. Koop een blender en begin de dag met een groen ontbijt. Je kunt een paar handen bladspinazie in de blender stoppen, doe hier twee stuks fruit bij. Wat lekker is, is de combinatie banaan met appel en twee handjes vol bladspinazie en draaien maar! Goed voor de stoelgang, een flinke portie vitaminen en mineralen. Desgewenst kun je er een beetje havermout doorheen doen, zemelen of kaneel. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Varieer met verschillende soorten groene groenten en kruiden. Op het internet zijn er voldoende recepten te vinden.

Noten

Eet als tussendoortje een paar zoutloze pinda’s of walnoten.

Toastjes met zalm

Ga naar de supermarkt en koop een bakje zalm. Oké, veel vissoorten zijn vervuild maar zo nu en dan een beetje vis eten moet kunnen toch? Maak wat toastjes met zalm klaar en bewaar dit in de koelkast. Zo nu en dan pak je een toastje, wanneer de maag hevig begint te knorren. Dit is ideaal voor mensen die op een streng dieet zijn maar toch zo nu en dan iets willen eten.

Doe gezond, eet een appel

Fruit is erg gezond en kan helpen om een ‘lekkere trek’ te stillen. Eet bij voorkeur niet meer dan drie stuks fruit per dag; in fruit zitten weliswaar gezonde suikers, maar ook dit blijven dikmakers…

Maiscrackers of rijstewafels

Dit soort crackers zijn lekker, gezond en bevatten nauwelijks voedingsstoffen. Je hebt wel het gevoel alsof je daadwerkelijk iets eet. Krijg je plotseling veel trek? Neem een paar crackers en kauw er langzaam op. Je zult merken dat het hongergevoel snel weer verdwijnt.

Ongezonde snacks die gezond lijken!

Het is ronduit schrikbarend om te moeten lezen hoe bepaalde ongezonde snacks aangeprezen worden als zijnde gezond. Ben je aan de lijn? Val je maar moeilijk af? Het kan goed zijn dat u toch ongezonder eet dan u denkt. Hieronder beschrijven we de ongezondste snacks die volgens veel fabrikanten juist het ideale tussendoortje zijn.

De Liga

De snack wordt vooral aangeprezen omdat ze boordevol met calcium en andere gezonde (bouw)stoffen zit. De Liga zit vol met ongezonde dikmakende suikers en bovendien heeft de fabrikant er een en al schadelijke stoffen aan toegevoegd. Waaronder ascorbylpalmitaat en dinatriumdifosfaat. Twee schadelijke stoffen waarop u maar liever niet gaat Googelen…. We laten u kennismaken met enkele van de ingrediënten die erin verwerkt zijn. Aan u om te beoordelen of het gezond is of ongezond. Schadelijk of onschadelijk.

Ingrediënten Liga

Emulgator (sojalecithine),ammoniumwaterstofcarbonaat, dinatriumdifosfaat, lactose, emulgator (sojalecithine), antioxidant (ascorbylpalmitaat) en zo kunnen we nog wel even doorgaan…

Happen naar lucht? Of happen naar Peijnenburg

Dit tussendoortje werd in het jaar 2012 gewoon even uitgeroepen tot gezondste snack van het jaar! We willen er niet teveel woorden aan vuilmaken, maar de ingrediënten op de verpakking laten duidelijk iets anders zien. Met het aantal toegevoegde E-nummers kan zoiets nooit gezond zijn. Over de toegevoegde suikers maar te zwijgen.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x