Het eiwitdieet

Het eiwitdieet wordt door steeds meer mensen gevolgd. De reden hiervoor is dat er steeds meer mensen zijn die ook echt resultaat behaald hebben met het dieet, waardoor zij dit ook aan anderen aanraden. Het dieet is, zoals de naam al zegt, opgebouwd uit voeding waarin eiwitten centraal staan. De werking van eiwitten is namelijk zeer goed op het lichaam, waardoor er veel gewicht verloren kan worden. Dit is dan ook de essentie van het eiwitdieet en dit zal uiteindelijk helpen om veel gewicht te verliezen gedurende de looptijd van het dieet. Houd er wel rekening mee dat je tijdens het dieet veel nieuwe voeding zult gaan proberen, vooral wanneer je nog niet erg veel geëxperimenteerd hebt met voeding in het verleden.

Tijdens het eiwitdieet is het belangrijk dat je veel eiwitten eet. Dit betekent dus dat je voeding als eieren, magere zuivel en mager vlees zult eten. Deze soorten voeding zitten boordevol eiwitten en zijn daarom belangrijk tijdens het eiwitdieet. Vooral eieren zijn een belangrijke bron van eiwitten, omdat deze voor meer dan de helft hieruit bestaan. Het is dan ook slim om elke dag tijdens het eiwitdieet in ieder geval een of twee eieren te eten, omdat dit alvast een basis is voor het aantal eiwitten dat je gedurende de dag zult gaan eten. Het eigeel opeten is niet noodzakelijk, omdat dit niet echt binnen het dieet hoort. Deze kun je dus optioneel weglaten.

Wist je dat: er speciale voeding bestaat welke ervoor zorgt dat jij veel meer eiwitten binnen zult krijgen? Een goed voorbeeld hiervan is whey proteïne, ook wel eiwitpoeder genoemd. Dit poeder bestaat voor bijna 90 procent uit eiwitten en is hierdoor dus een goede bron van eiwitten. Met het poeder kun je eiwitshakes maken, door het te mixen met water, melk of yoghurt. Door andere ingrediënten, zoals fruit, toe te voegen, zul je een lekkere shake kunnen maken die je ’s ochtends of tussendoor kunt nuttigen. Door deze shake zul je gedurende de dag veel minder hongergevoel hebben, omdat je de dag begonnen bent met een goede basis aan eiwitten. Neem dit dus ook mee tijdens het dieet, omdat dit aanzienlijk zal helpen bij het verliezen van gewicht.

Beweging en het eiwitdieet

Bij het eiwitdieet is het ook aan te raden genoeg te sporten. Eiwitten in combinatie met (kracht)sport zorgt ervoor dat het lichaam meer spiermassa aan gaat maken. Meer spieren zorgen dan weer voor een hoger energieverbruik. Door het verbruiken van meer energie, zullen zij dus ook meer vet omzetten in energie. Er is tijdens een dieet namelijk een energietekort in het lichaam, dus is het noodzakelijk voor het lichaam om vet om te zetten naar energie.

Minder hongergevoel bij eiwitdieet

Een andere bijzondere werking van eiwitten is dat het een kleiner hongergevoel geeft. Het is namelijk zo dat eiwitten de maag zeer goed vullen en vooral voor langere tijd. Hierdoor merk je dus ook dat je bijna geen honger zult hebben en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Anders dan bij andere diëten, waarbij je vaak erge honger kunt krijgen, zorgt het eiwitdieet ervoor dat jij gedurende de dag jouw gedachte weg kunt laten blijven van voeding, waardoor je veel minder snel zult uitwijken naar voeding die je beter niet kunt eten, zoals slechte tussendoortjes.



Opti omega 3

Vegetarische Omega-3 uit algen

Opti3 is een van de beste supplementen die je voor je gezondheid kunt nemen.
  • Uit algen, geen vis gaat dood
  • Zeer goed voor huid, haar en cognitie
  • Helpt bij vetverbranding
  • Geschikt voor vegetariërs
Opti Omega-3 voordelig kopen



Fitchef Turbo

Fitchef Turbo speelt in op de wens van veel mensen om snel gezonde en eiwitrijke recepten op tafel te hebben.

Juist voor normale mensen zoals jij en ik die een druk leven hebben en geen zin en tijd hebben om uren in de keuken te moeten staan. Prachtig en praktisch boek vol eiwitrijke recepten voor zowel ontbijt, lunch als diner.

Meer info of kopen Fitchef Turbo



By | 2018-01-22T09:38:40+00:00 22 januari 2018|Afvallen, Diëten|0 Comments

Leave A Comment

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com