Ga niet zomaar naar de sportschool, train effectief! Lees hoe

Eet het juiste voor, tijdens en na een training

Hard trainen is belangrijk, maar om de training oook daadwerkelijk om te zetten in resultaten is het belangrijk om de juiste dingen te eten (of nemen) voor, tijdens en na een training. Als je dit doet zal je lichaam sneller aanpassen, afvallen en herstellen.

Zorg dat je voor een training goed gegeten hebt, een combinatie van koolhydraten en eiwitten. Denk bijvoorbeeld aan een broodje kaas, een bakje kwark met muesli of een omelet op brood. Zodoende heb je genoeg energie en bouwstoffen.

Tijdens een training kan je het beste een banaan eten, water drinken of een sportdrank. Vooral als je lang en intensief traint is een sportdrankpoeder aan te bevelen.

Na een training is het belangrijk om je energiereserves weer aan te vullen, dit doe je met een goede maaltijd die koolhydraten, vetten en eiwitten bevat. Het is extra belangrijk om genoeg eiwitten binnen te krijgen en het liefst zo snel mogelijk na je training. Eiwitten zorgen voor sneller spierherstel. In dit kader blijken eiwitshakes vaak een uitkomst.

Eiwitshakes

Veel sporters nemen eiwitshakes. Deze zijn ervoor om op een makkelijke manier meer eiwitten binnen te krijgen en  eiwitten dragen bij aan een beter herstel en het opbouwen van spieren. Tevens helpen eiwitten bij sneller afvallen.

Het beste moment om eiwitshakes te nemen is een uur voor en direct na een training.

Preworkout

Heeft u weinig kracht in de ochtend om het uiterste van uw lichaam te vragen? Dan zou u erover na kunnen denken om een pre workout te gebruiken. Dit supplement zorgt voor een energieboost en draagt bij aan het verhogen van uw kracht en energie. Check dit artikel om de beste pre workout te kiezen.

Werk met kant-en-klare training- en voedingsschema’s

Wilt u op een verantwoorde manier naar de sportschool gaan en ook op korte termijn resultaat gaan boeken? Dan doet u er goed aan om een kant-en-klaar schema te kopen voor afvallenspiermassasixpack of uw eigen sport. Allereerst moet u ervoor zorgen dat deze schema’s haalbaar zijn en passen bij uw persoonlijke wensen behoeften. Zorg er voor dat u deze schema’s laat opstellen door iemand die hier verstand van heeft, want zij weten te allen tijde wat goed voor u is en nemen het ook mee in de gewenste doelen.

By | 2018-01-07T22:35:25+00:00 07 januari 2018|Sport, Training|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com