22 gr Whey beter als 22 gr soja-eiwit

Na workout werkt 22 gr whey beter dan 22 gr soja-eiwit

Sporters die iets meer eiwitten consumeren als het voedingscentrum adviseert bouwen meer vetvrije massa op als ze na hun training een shake nemen met Whey dan als ze een shake met soja-eiwit nemen. Daar kwamen de wetenschappers Jeff Volek en William Kraemer achter in de langst durende studie naar het effect van suppletie met eiwit tot nu toe.

De discussie over wat de beste eiwit is voor een bodybuilder is nog steeds niet bekend. Gelukkig komen we er steeds meer over te weten dankzij de wetenschappelijke studies zoals de studie ban Kraemer en Volek.

De onderzoeker wilden erachter komen of het uitmaakt welke vorm van eiwitten de sporters na hun training gebruiken. De aminozuursamenstelling in whey is superieur aan soja-eiwit en is sneller verteerbaar. Theoretisch gezien is whey dus beter als soja-eiwit. Maar voor we dit kunnen concluderen moet het natuurlijk in de praktijk getest worden..

Daarom deden de wetenschappers een experiment waarin ze 63 vrouwen en 63 mannen tussen de 18 en 35 jaar 9 maanden lang lieten fitnessen met gewichten en na elke training een shake gaven. De personen volgden allen het zelfde schema waarin ze 2 tot 3 keer per week trainen en via hun voeding 1/1.2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht per dag consumeerden.

De wetenschappers gaven een groep van de personen die meededen aan het onderzoek een shake die het snel opneembare koolhydraat maltodextrine bevatte. En een andere groep een shake met 22 gram soja-eiwit zonder isoflavonen. De derde groep kreeg een shake met 22 gram whey-eiwit hierdoor steeg de inname van eiwitten in de whey en de soja groep tot 1,4 gram eiwit kg lichaamsgewicht per dag

[thrive_leads id='3269']

Na deze 9 maanden konden de wetenschappers geen statistische verschillen ontdekken tussen de vooruitgang in kracht bij de 3 groepen. Ook bij de afname van de vetmassa waren geen verschillen tussen de groepen

Krachtsporters die net iets meer eiwit consumeren dan het Voedingscentrum adviseert aan niet-sporters bouwen meer vetvrije massa op als ze na hun workout een shake nemen met whey dan als ze een shake met soja-eiwit gebruiken. Dat concluderen de gerenommeerde bewegingswetenschappers Jeff Volek en William Kraemer in een humane studie die is verschenen in de Journal of the American College of Nutrition. Het onderzoek is de langst durende studie naar het effect van post-workoutsuppletie met eiwit tot nu toe.
De proefpersonen die whey gebruikten bouwden 3.3 kg vetvrije massa op. De personen die soja-eiwit en maltodextrine gebruikten kwamen niet verder dan 1.8 en 2.3 kg.

De wetenschapper concludeerden dat de proefpersonen meer vetvrije massa opbouwden omdat er in de ochtend voordat de proefpersonen hadden gegeten, er meer leucine in het bloed zat. De whey gebruikers hadden meer leucine in het bloed als de proefpersonen in de 2 andere groepen
Krachtsporters die net iets meer eiwit consumeren dan het Voedingscentrum adviseert aan niet-sporters bouwen meer vetvrije massa op als ze na hun workout een shake nemen met whey dan als ze een shake met soja-eiwit gebruiken. Dat concluderen de gerenommeerde bewegingswetenschappers Jeff Volek en William Kraemer in een humane studie die is verschenen in de Journal of the American College of Nutrition. Het onderzoek is de langst durende studie naar het effect van post-workoutsuppletie met eiwit tot nu toe.

 

 

 

 

 

 

 

Vegetarische Omega-3 uit algen

Opti omega 3 Opti3 is een van de beste supplementen die je voor je gezondheid kunt nemen.
  • Uit algen, geen vis gaat dood
  • Zeer goed voor huid, haar en cognitie
  • Helpt bij vetverbranding
  • Geschikt voor vegetariërs
Opti Omega-3 voordelig kopen
By | 2017-12-23T12:18:43+00:00 29 januari 2016|Geen categorie|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com